بررسی ارتباط متقابل مدیریت دانش و یادگیری سازمانی


بررسی ارتباط متقابل مدیریت دانش و یادگیری سازمانی

 

نویسنده:محسن دانشمند- مسئول آموزش الکترونیکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

 

چکیده مقاله:

امروزه دانش، عامل تعیین کننده ای در موفقیت سازمان هاست؛ چرا که دانش، سازمان ها را در راستای خلق ایده ها و راه حل های نوین و مفید هدایت می کند. البته بدیهی است تا وقتی که دانش سازماندهی نگردد و به کار گرفته نشود، باعث ایجاد مزیت نمی شود و منجر به موفقیت نمی گردد؛ لذا بایستی نظامی تدارک دید تا دانش کلیه ذینفعان اعم از کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان و ... شناسایی و سازماندهی گردد و در راستای بهبود عملکرد کلی سازمان، بکار گرفته شود. این نظام، مدیریت دانش نام دارد که پیتر دراکر از آن به عنوان راز موفقیت سازمان ها در قرن 21 نام برده است. مدیریت دانش را آگاهی از دانش موجود در سازمان، خلق، تسهیم و انتقال دانش، استفاده از دانش موجود، کسب دانش جدید و ذخیره و انباشت آن تعریف می کنند که این اقدامات در فرآیند یادگیری سازمانی و با توجه به فرهنگ و استراتژی سازمان ها صورت می گیرد. از دیگر سوی یادگیری سازمانی زمانی اتفاق می افتد که اطلاعات، جمع آوری و به منظور تولید و گسترش حقایق جدید تجزیه و تحلیل شوند، دیدگاه جدیدی خلق شود و از طریق ارتباط، تدریس و گتفگو و تعامل به تمام سطوح سازمان منتقل شود. به عبارتی، یادگیری سازمانی به چگونگی وقوع یادگیری یا عنصر دانش دریک سازمان می پردازد. نگاهی دقیق به مدیریت دانش و اهداف آن، این مساله را روشن می نماید که مدیریت دانش و یادگیری سازمانی با یکدیگرارتباطی تنگاتنگ دارند؛ به طوری که توسعه و بهبود هر یک منجر به پیشرفت دیگری می گردد. پیوند بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی آن چناناست که برخی از صاحب نظران هدف نهایی مدیریت دانش را یادگیری سازمانی عنوان نموده اند. در این مقاله ضمن تشریح مدیریت دانش و یادگیریسازمانی، به بررسی ارتباط این دو، خواهیم پرداخت.


خرید و دانلود  بررسی ارتباط متقابل مدیریت دانش و یادگیری سازمانی


بازی ویرایش تصاویر سلفی

 بازی ویرایش تصاویر سلفی


نام یک برنامه کاربردی و مفید برای ویرایش تصاویر سلفی می باشد که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. این برنامه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این برنامه مناسب برای گرفتن عکس های سلفی در هر زمان، هر جا است.

ویژگی ها:

- ویدئو های سلفی : جهان اطراف خود را با ضبط ویدئو های 3 تا 6 ثانیه ای همراه صدا به تصویر بکشید.

- پشتیبانی از دوربین ثانویه : بر روی صفحه نمایش از بالا به پایین اسوایپ کرده تا دوربین ها همزمان فعال شوند.

- فیلتر تصادفی : بر روی دکمه random ضربه زده تا فیلتر ها به صورت تصادفی اعمال شوند.

- Vignette : این ویژگی برای تیره کردن کادر تصاویر مناسب است که به طور خودکار متناسب با فیلتر شما تنظیم می شود.

- Tilt-shift : تغییر زاویه نمایش تصاویر از قسمت های مختلف

خرید و دانلود  بازی ویرایش تصاویر سلفی


کتاب آموزش امنیت در PHP

 کتاب آموزش امنیت در PHP


یک زبان برنامه‌نویسی است که برای طراحی وب توسعه یافته‌است، اما می‌توان از آن به عنوان یک زبان عمومی نیز استفاده‌کرد. تا ژانویهٔ سال ۲۰۱۳ میلادی پی‌اچ‌پی بر روی ۲۴۴ میلیون وب‌گاه و ۲٫۱ میلیون سرور وب نصب شده‌است.
در کتاب حاضر شما بیشتر با شرح حملات و نحوه ی دفاع از حملات هکرها در زبان برنامه نویسی PHP آشنا خواهید

خرید و دانلود  کتاب آموزش امنیت در PHP


بررسی اتصالات در سازه های غشایی

 بررسی اتصالات در سازه های غشایی


این مطلب به برسی انواع اتصالات (کابل به پارچه، پارچه به پارچه، کابل به دکل ،کابل به زمین، انواع اتصالات در گوشه) در سازه های غشایی میپردازد و در پایان  اتصالات سازه چادری پارک آب و آتش را بررسی می کند.این فایل ترجمه ای از چند پی دی اف انگلیسی و بررسی و مقایسه سازه چادری پارک آب و آتش است و مشابه آن در هیچ سایت و وبلاگی موجود نیست. 

خرید و دانلود  بررسی اتصالات در سازه های غشایی