الوسائل التوضیحیة فی المخطوطات العربیة

 الوسائل التوضیحیة فی المخطوطات العربیة


الوسائل التوضیحیة فی المخطوطات العربیة، تألیف سماء زکی المحاسنی، چاپ ریاض 2001 به زبان عربی است. در این اثر انواع اشکال و ابزارهایی که در برگ برگِ نسخ خطی علمی، بخصوص مرتبط با تاریخ علم به کار می‌رفته است، در این اثر به همراه نمونه تصاویر آن اشکال، به عربی گزارش گردیده است.

خرید و دانلود  الوسائل التوضیحیة فی المخطوطات العربیة


پرورش بوقلمون

 پرورش بوقلمون


محصول شماره 16فایل PDF پرورش بوقلمون

به همراه

نمونه طرح توجیهی 5000 قطعه ای پرورش بوقلمون

حاوی:

مشخصات بوقلمون – تغذیه – ویژگیهای ژنتیکی – نوررسانی – وسایل دان خوری

آبخوری – قیمتها دربازار – موارد استفاده – زمین – تاسیسات – ماشین آلات وتجهیزات 

هزینه های ثابت وجاری طرح ….


خرید و دانلود  پرورش بوقلمون


کتاب منشا خانواده، مالکیت خصوصی و دولت

 کتاب منشا خانواده، مالکیت خصوصی و دولت


کتاب« منشاء خانواده مالیکت خصوصی و دولت» از کتب بسیار مهم در زمینه ماتریالیسم تاریخی است و در حقیقت مهمترین کتابی است که گام به گام مراحل تشکیل خانواده و خانوار و گسترش آنها و تقسیم اجباریشان را به صورت افقی( تیره، طایفه، قبیله و...) و سپس به صورت عمودی و طبقاتی دنبال می کند و پیدایش نهادهایی را که تکامل خود منجر به تامین دولت شد تا بتواند سلسله مراتب به وجود آمده را حفظ کند پی می گیرد.

خرید و دانلود  کتاب منشا خانواده، مالکیت خصوصی و دولت


دانلود تحقیق پیرامون آهک

 دانلود تحقیق پیرامون آهک


عنوان مقاله: آهک
قالب فایل: WORD
تعداد صفحات: 26 صفحه

فهرست مطالب:
● مقدمه
● سنگ آهک
● آهک پزی
● کوره های آهک پزی
1- کوره های چاهی
2- کوره های ایستاده
3- کوره های گردنده خفته
● راندمان آهک نسبت به سنگ آهک
● مصرف آهک
1- تنگ گذاشتن آهک
2- روش خشک
3- روش تر
4- شیر آهک
5- هیدراته کردن آهک تحت فشار
● سخت شدن آهک
● آهک آبی
● سخت شدن آهک آبی
● شفته آهکی
● خواص شفته آهک
● مصرف آهک در راه سازی
● ساروج


* مقدمه:
"آهک از مهمترین مصالح کلسیم دار است که در ساختمان به شکلهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است بشر هم زمان پیدایش آتش به آهک دسترسی پیدا کرده باشد.

بدین طریق که انسانهای اولیه از سنگ اهک برای ساختن اجاقهای خود استفاده می کردند، و این سنگ در مجاورت آتش پخته شده و در اثر بارندگی شکفته شده و هیدراته گشته و موجب بهم چسبانیدن قطعات سنگی مجاور خود گردیده است. مصرف آهک در جهان مخصوصاً در ایران سابقه چند هزار ساله دارد. در ساختمانهایی که از عهد باستان و دوران قبل از اسلام در ایران به جا مانده است مصرف آهک را نشلن می دهد ، در ساختمان دیوار چین که به سیصد سال قبل از میلاد مسیح مربوط است آهک بکار رفته است.

ساختمان دیواری است که به طول تقریبی 3200 کیلومتر و به ارتفاع 6 تا15متر و به عرض 5/4 تا 5/7 متر که بین مغولستان و چین در زمان سلطنت شی هوانگ تی کشیده شده است.

در صنعت ساختمان سازی مصالح کلسیم دار مخصوصاً کربناتهای کلسیم که سنگهای آهکی جزء آنهاست بصورت های گوناگون مصرف می شوند، از جمله به صورت سنگهای ساختمانی مانند سنگهای تراورتن و مرمر و غیره که برای فرش کف  و پله مصرف می شود و یا به صورت اکسید کلسیم CaO که به ان آهک زنده می گویند که به عنوان مانند چسبنده ملات در ساختمان سازی از آن استفاده می شود. ولی آهک زنده بعلن میل ترکیب شدیدی که با فلزات دارد لذا با فلزات مصرف شده در ساختمان مانند لوله های آب و لوله های شوفاژ ترکیب شده و در آنها  خورندگی ایجاد کرده و موجب پوسیدگی آنها می شود.

به همبن علت رفته رفته از میزان مصرف آهک در ساختمان کاسته و با توسعه کارخانه های سیمان پزی در ایران و سراسر دنیا رفته رفته سیمان جای آهک را در صنعت ساختمان سازی گرفته بطوری که امروزه در کمتر ساختمانی از آهک به عنوان ملات استفاده می شود.

ولی در راه سازی برای افزایش تحمل فشاری و کشش خاک مخصوصاً در قشرهای پایین راه سازی برای تحکیم بخشیدن به آن و همچنین جلوگیری از هجوم روئیدن گیاه به دامنه راه و باندهای فرودگاه مصرف می شود.

در صنعت سیمان پزی هم مصرف آهک دارای نخش اساسی و مهمی می باشد. با توجه به نقش سیمان در ساختمان ملاحظه می شود که آهک هنوز از ساسی ترین مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی است.

علاوه بر صنعت ساختمان سازی آهک در صنایع چینی سازی- شیشه گری- ذوب- آهن- صنایع غذایی در تصویه قند- آجر ماسه اهکی و غیره نیز مصرف می شود."

خرید و دانلود  دانلود تحقیق پیرامون آهک