دانلود تحقیق رایگان فرسایش خاک

 دانلود تحقیق رایگان فرسایش خاک


خلاصه تحقیق رایگان فرسایش خاکیکی از مشکلاتی که بشر از آغاز زراعت بر روی زمین با آن مواجه بوده ، فرسایش سریع خاکها می باشد . فرسایش خاک هنوز هم در آمریکا و بسیاری از مناطق حاره ای و نیمه خشک دنیا از معضلات به شمار می رود و در کشورهایی که آب و هوای معتدل دارند _ از جمله انگلستان ، بلژیک و آلمان _ به عنوان یکی از مسائل خطرناک تلقی می شود .این مشکل در ایران که بخش وسیع آن را کویر ها در بر گرفته اند و خاک از پوشش مناسبی برخوردار نیست بسیار بارز و چشمگیر است . 
جلوگیری از فرسایش خاک که در واقع معنی آن کاهش میزان تلفات است ، به حدی که سرعت فرسایش تقریبا برابر سرعت طبیعی تلفات خاک گردد ، بستگی به انتخاب استراتژیهای مناسب در حفاظت خاک دارد . این امر مستلزم شناخت تمامی فرایند های فرسایش است . 
اثر فرسایش تنها به مناطقی که خاک سطحی آن توسط باد و آب از بین رفته و سنگ مادر یا خاک زیر در معرض دید قرار  گرفته و سطح زمین توسط آب بریدگیها چاک چاک شده است مربوط نمی شود ، بلکه مناطق پایین باد و کف دره ها را که در آن سطح زمین پوشیده از نهشته های شن و ماسه بوده و کانالها و نهر هایی که از رسوب پر شده اند را نیز در بر می گیرد .شدت فرسایش در زمانها و مکان های مختلف متغیر است . رسوباتی که در اثر یک واقعه آب و هوایی معین ایجاد می شود به شرایط توپوگرافی ، نوع خاک و نحوه استفاده از زمین بستگی دارد و این امر موجب تغییرات موضعی فرسایش می شود .از آنجایی که آب و هوا مرکب از مجموعه وقایعی با شدت های مختلف است در نتیجه مهمترین عامل در تغییرات زمانی کوتاه مدت فرسایش را می توان آب و هوا به شمار آورد .

خرید و دانلود  دانلود تحقیق رایگان فرسایش خاک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.