پاورپوینت نمونه موردی مدرسه

 پاورپوینت نمونه موردی مدرسه


طراحی معماری مدرسه همواره بازتاب تغییرات شرایط اجتماعی و مفاهیم آموزشی بوده است. مسلماً تاثیر محیط زیست نیز بر افراد بر کسی پوشیده نیست و برای گسترش آن یا معماری که ورای کارکردگرایی ساده است – انسان بدون شک توجهی خاص برای آن و آگاهی لازم از سلامت روحی کاربران آن دارد. به همین دلیل مدارس و مراکز آموزشی که انسان دوره‌ای طولانی از عمر خود را در آنها سپری می‌کند، باید به مکانهای قابل توجه و جالب، هم برای معماران، هم بر عموم مردم و همچنین برای نهادهای دولتی و خصوصی که آنها را اداره می‌کنند بدل گردند. همچنین واضح است که تاثیر معماری بر آموزش از مدتها پیش امری شناخته شده است و رفتار دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمان در رابطه تنگاتنگ با آن قرار دارد.پرداختن به موضوع طراحی مراکز آموزش حرفه‌ای که دارای نقشی انکار پذیر در آموزش افراد حرفه‌ای برای ورود به جامعه و تبدیل آن به یک جامعه حرفه‌ای و در حقیقت تزریق مهارت در همه سطوح کاربردی آن، مسئله‌ای است که با توجه و دقت در نظم  و سازمان دهی و فضاهای اینچنین که مشابه کارگاه‌های کوچک اما با یک سیستم آموزشی مدون در جامعه موجود می‌باشند، الزامی می‌باشد.

3- بیان اهدافدر تعریف طرح می‌توان گفت که طراحی مرکز آموزش حرفه‌ای و یا به عبارتی دیگر هنرستان موضوع صلی این پروژه می‌باشد.در تعبیری که گیل (GAIL) از مدرسه دارد، مدرسه یک موسسه اجتماعی است که در آن ارتباط از یک سو به تحقق وظیفه‌های رسمی مدرسه، اخذ تصمیم، هماهنگی، تامین قدرت برای رفع نیازها و شکل‌گیری رابطه‌های غیر رسمی یاری می‌رساند و از سوی دیگر، به پیشبرد هدفهای تربیتی درباره جریان‌های اجتماعی مانند همکاری، سازگاری و توافق می‌انجامد.همچنین از دیدگاه مدرنیسم، مدارس نهادهایی‌اند که در اجتماعات واقعی دارای موقعیتی خاص هستند، پس زندگی و دوام آن به انجام دامنه وسیعی از کارکرد‌های متفاوت اجتماعی وابسته است. مدارس خواستار تربیت دانش‌آموزانی‌اند که هم دارای تجربه و مهارت‌های مفید و کامل برای موفقیت در زندگی اجتماعی هستند و هم با جمع شدن این تجربه‌ها امکان شکل‌گیری یک جامعه آرمانی به شکلی که مدرنیسم ترسیم می‌کند وجود دارد.با توجه به این دو دیدگاه می‌توان اهداف طراحی مدرسه – با یک ویژگی خاص یعنی مدرسه آموزش حرفه‌ای – را در طراحی، یک مرکز در رابطه‌ای با جامعه در نظر گرفت. اما با در نظر گرفتن ویژگی « آموزش حرفه‌ای » موارد دیگری از جمله حس خود آفرینندگی، استفاده از تکنولوژی اطلاعات و تبدیل روحیه مصرف کننده دانش به تولید کننده دانش، را نیز می‌توان مد نظر قرار داد.
4- مبانی نظری عام طرحبه گفته والترگروپیوس، اگر محیط آموزشی بخواهد زمینه‌ای ثمربخش برای نسل آینده باشد، محیط و ساختمانهایش می‌بایست. .. باشند به تقلید شده.مطمئناً طراحی و ساخت فضای مناسب وکارا برای استفاده تفرادی که نیاز به تمرکز، تفکر و حتی تفریح دارند باید به گونه‌ای باشد که این نیازها را پاسخگو باشد و در حقیقت چند عملکردی را خواهیم داشت. تعیین طراحی ساخت اصلی کلاسها و کارگاه‌ها بر اساس سیستم آموزشی (سیستم سنتی: معلم محور- سیستم رایج: موضوع محور – سیستم مدرن: شاگرد محور) نیز از نکات مهم به شمار می‌آید.شناخت منطقه و پتانسیلهای آن و استفاده از مفاهیم حرکت، خلاقیت و نوآوری نیز در ایده‌های معماری این پروژه استفاده می‌شود.


خرید و دانلود  پاورپوینت نمونه موردی مدرسه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.