هدف : هدف از این
مقاله کمک به صادرات شرکتهابرای افزایش عملکرد فعالیتهای صادراتشان از طریق
جمع آوری اطلاعات صادرات و استفاده موثر از آن است.خصوصا هدف تحقیق تعیین
منابع اطلاعاتی صادراتی موثر، انواع اطلاعات ، روش های تحقیق صادرات و شیوه
اطلاعات صادرات که در اندازه گیری عملکرد صادرات شرکت مخصوصا فروش صادرات،
رشد صادرات و سودآوری صادرات مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی/متدولوژی/رویکرد : این مطالعه روی اهداف بالا و اهداف روشن آنها از طریق آزمون بعضی از
فرضیه ها تمرکز دارد.یک پرسشنامه دارای ساختار به 350 نفر از شرکتهای
صادراتی از طریق ایمیل فرستاده شد و 102 پاسخنامه برگشت داده شد. یافته
ها- این تحقیق تعیین می کند که شرکتها اطلاعات صادرات را از طریق منابع
مختلف جمع آوری می کنند و از آن به منظورهای مختلف در تصمیم گیری هایشان
استفاده می کنند.این مطالعه همچنین به وضوح نشان می دهد که تفاوت در منابع
اطلاعاتی صادرات و انواع اطلاعات به کار گرفته شده و اطلاعات مورد استفاده
در تصمیم گیری تاثیرات متفاوتی در عملکرد صادراتشان دارد و به طور عمده
دوره های فروش ، سهم بازار و سودآوری را مورد اندازه گیری قرار می دهند. اصالت/
ارزش: اگرچه بعضی مطالعات در این ادبیات به طور ویژه تمرکز دارند و در یک
سبک تقسیمی روی تعیین (تصمیم)، استفاده و سودمندی اطلاعات صادرات و سرمایه
گذاری ، در سیستم اطلاعات بازاریابی صادرات شرکتها در عملکرد شرکت اثر می
گذارد.این مقاله تلاش می کند همه عوامل سیستم اطلاعات بازاریابی صادرات را
در مدل به دست آورد و تاثیرات عوامل اطلاعاتی صادرات را روی عملکرد صادرات
آزمایش کند. امیدوار است که یافته ها به مدیران و خط مشی سازندگان کمک کند.