دانلود تحقیق پیرامون شیشه

 دانلود تحقیق پیرامون شیشه


عنوان مقاله: شیشه
قالب فایل: WORD
تعداد صفحات: 29 صفحه

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخ شیشه
شیشه هایی که ساخته دست مصریان و رومیان باستان اند
شیشه در قرون وسطی
ونیز رقابت با اروپا
تعریف شیشه
تئوری های شیشه سازی
تئوریهای ساختاری شیشه سازی
قوانین زاکاریاسن در شیشه سازی
تئوریهای شیش سازی بر اساس استحکام اتصال
تئوری کینیتکی شیشه سازی
جوانه زنی
رشد بلورها
ترکیبات شیشه
شیوه های تولید
مراحل شکل دادن به شیشه
تولید شیشه مسطح
خواص شیشه
خواص مکانیکی
شفافیت
ثبات شمیایی
خواص حرارتی
خواص الکتریکی


* مقدمه:
"شیشه به عنوان یکی از مصالحی که از هزاران سال پیش ساخته می‌شده، همواره مورد توجه انسان ها قرار داشته و در اعصار مختلف دارای کاربردهای متعددی بوده است. زمانی یک شیء تزئینی، زمانی یک وسیله جادویی و همنطور برای در و پنجره ها ونیز چراغ های برق و امروز حتی در کلاه فضانوردان کاربرد داشته و دارد.
شیشه به خاطر خواص منحصر بفرد خود که از جمله آن می توان به شفافیت آن اشاره کرد قابلیت آن را دارد که بکاربردهای متعددی را به خود اختصاص دهد. همینطور طیف وسیع مواد شیمیایی به کار رفته و نیز پدید آمدن انواع مختلف شیشه با رنگ های و خواص متفاوت و نیز خواص فیزیکی گوناگون که از شیشه های ایمنی شروع و تا انواع ضد گلوله هم حتی ادامه می یابد. دست بشر را در این تنوع وطیف وسیع باز گذاشته تا جایی که امروزه در کلان شهرها می افزاید و قدرت خود را بر شهر تحمیل میکند.
درکشورهای جهان سوم به پیروی از کشورهای پیشرفته استفاده از شیشه رونق بسیار یافته اما متأسفانه کمتر به بحث های زیست محیطی، شهری، اقلیمی و… در ارتباط با شیشه توجه شده و اکثراً به لحاظ زیبایی و در مواردی ایمنی و زیبایی از شیشه استفاده میشود. بدون اینکه متوجه باشند که شیشه در آینده چه خطراتی را به بار می‌آورد. باید درکشورهای در حال توسعه تلاش شود تا مصالحی انتخاب گردند که با اقلیم و معماری سنتی آن کشورها در تضادی متقابل نباشد. تا از این نظر علاوه بر فرهنگ، تمدن ومعماری اصیل بناها، شهرهایی بر طبق معیارها واستانداردها جهانی داشته باشیم.
در این تحقیق سعی شده به مباحث تئوری به صورت اجمالی و بدور از مسائل تخصصی این حرفه پرداخته شود."

خرید و دانلود  دانلود تحقیق پیرامون شیشه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.