پروژه RFID شناسایی خودکار

 پروژه RFID شناسایی خودکار


مقدمه‌ای بر کاربردهای فناوری RFID (شناسایی از طریق امواج رادیویی)

RFID نوعی فناوری شناسایی بی سیم است که در حال تسخیر دنیای تجارت است. هر روزه چیزی در حدود 5 میلیارد بارکد در جهان خوانده می شود. بنابراین استفاده از برچسبهای RFID به جای بارکد، می تواند در نهایت موجب کاهش بهای کالاهایی که بر روی آنها از این نوع برچسب نصب شده است، گردد.

از موارد استفادة RFID می توان از: مدیریت زنجیرة تأمین، پرداخت های خودکار، کنترل دسترسی فیزیکی، جلوگیری از تقلب، دفاتر و منازل هوشمند، ردیابی و آمارگیری حیوانات، ذخیره سازی اطلاعات پزشکی در زیر پوست بیمار و جعبه داروهای هوشمند کنترل کنندة رژیم غذایی بیمار را نام برد.

با این فن آوری جدید یعنی RFID مشتری سبد کالای خود را برداشته و بدون ایستادن در صفهای طولانی و یا حتی نشان دادن اقلام خریداری شده به صندوقدار یا نگهبان، از فروشگاه خارج می شود. از جمله مهمترین محاسن آن کاهش سرقت و محاسبه سریعتر تعداد کالاهای موجود در انبار بدون نیاز به کمک نیروهای انسانی است. مردم شروع به اعتماد نمودن به فناوری RFID کرده اند. یکی از نمونه های خوب برای اثبات افزایش علاقمندی به فناوری RFID، پروژه بانک مرکزی اروپا است که در صورت حسابهای 500 یورویی خود، به همراه بارکد، از برچسبهای RFID نیز استفاده می کند. وزارت دفاع آمریکا و فروشگاه های زنجیره ای وال مارت (Wal-Mart) از بزرگترین مؤسساتی هستند که از تکنولوژی RFID استفاده می کنند. همچنین شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که نرم افزارهایی را مخصوص برنامه ریزی، کنترل و ذخیره سازی داده های حاصل از دستگاه های RFID عرضه خواهد کرد. این نرم افزارها به سیستم عامل Windows Server این امکان را می دهد که داده ها را از دستگاه های RFID جمع آوری و پردازش کنند. از سوی دیگر، آژانس‌های هواپیمایی هم به منظور ایجاد بهبود در نظام تحویل بار مسافران، در حال جایگزین‌سازی بارکدها با RFID هستند. این روش تا هشتاد درصد دقت و اطمینان را بالا برده است. با وجود مزایای بسیار، RFID پیامدهای خاص خود را نیز دارد.


خرید و دانلود  پروژه RFID شناسایی خودکار


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.