عنوان مقاله: استفاده از الیاف در آسفالت
قالب فایل: WORD
تعداد صفحات: 20 صفحه
فهرست مطالب:
1. مقدمه
2. ترکها در آسفالت
الف ) ترک موزاییکی ( پوست ماری – سوسماری )
ب) ترک برشی (کناری )
ج) ترکهای انقباضی
د) ترکهای بین دو خط
و) ترکهای انعکاسی
ی) ترکهای هلالی
3. مواد افزودنی و تأثیر آن در آسفالت
مهمترین فواید مواد افزودنی
تقسیم بندی مواد افزودنی
آسفالت الیافی
تولید آسفالت الیافی
خصوصیات فیزیکی مصالح
معیار خستگی
مزایای آسفالت الیافی
کاربریهای آسفالت الیافی
الیاف فولادی
الف) خواص الیاف فولادی
1) شکل الیاف
2) نسبت ظاهری الیاف
3) شیوه قرارگیری الیاف
4) ضریب ارتجاعی الیاف
ب) مقاومت استاتیکی الیاف فولادی
مقاومت فشاری
مقاومت کششی
مقاومت خمشی
مقاومت برشی
مقاومت خستگی
مقاومت دینامیکی
مقاومت ساییدگی
ژئو گریدها
مسلح کردن لایه اساسی جاده ها با روکش آسفالتی
مسلح کردن قسمت اساسی جاده ها بدون روکش آسفالت
فواید ژئوگرید ها
کاربردهای ژئوگرید
نتیجه گیری
منابع
* مقدمه:
"امروزه راه یکی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها میباشد و از عوامل مهم روز است که بحث های بسیاری دارد و کنفرانسهای مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود.
در راه های با آمد وشد زیاد ،در رویه راه از مصالح قیری یا سیمانی استفاده می شود .که در اثر اعمال بار این نوع رویه ها دچار تغییر شکلهایی می شود که باعث ایجاد تنشهای کششی افقی در لایه روسازی می شود که اگر این تنشها از میزان استقامت کششی مصالح بیشتر باشد باعث ایجاد ترک می گردد.
یکی از روشهای مهم برای کاهش و کنترل عرض ترکهای حاصل از کشش مستقیم استفاده از الیاف است.
به منظور ایجاد شرایط ایزوتروپ و به منظور ایجاد سیستمی که بتواند در تمام جهات به طور تقریبا یکنواخت سبب افزایش نرمی شده و مقاومت کششی را نیز حفظ کند ،استفاده از رشته های نازک و کوتاه که به صورت تصادفی در تمام جهات در آسفالت توزیع شود .روش مناسبی به نظر می رسد .این رشته نازک ،الیاف نامیده می شوند که دارای انواع و شکلهای مختلف بوده و کاربردهای متعددی دارند. ازچمله آنها الیاف فولادی ،پلیمری ،شیشهای و … می باشد ."