عنوان پایان نامه : جاوا اسکریپت
قالب بندی : Word 2003
قیمت : رایگان
شرح مختصر : انتخاب موضوع جاوااسکریپت، به معنی ورودبه دنیای طراحی و برنامه نویسی صفحات وب است. وب جهانی که در ابتدا تنها بعنوان مخزنی از اطلاعات مختلف که درقالب صفحاتی ساکن تنظیم شده بودند در نظر گرفته میشد. با رشد سریع خود توانست به یکی ازمهمترین وسایل آموزشی ،ارتباطی ،تجاری و تفریحی تبدیل شود. به موازات رشد سریع این رسانه، ابزارهاوروشهای توسعه آن نیز رشد کرده و متحول شده است . گـر چه جـاوااسکـریپت یک زبان برنامه نویسی است،اما فراگیری آن بسیار ساده است. برخلاف اکثر زبانهای برنامه نویسی،برای آموختن این زبان به دانش زیادی نیاز ندارید.سادگی ودر عین حال تواناییهای فوق العاده این زبان آنرا به یک ابزار مشهور وپر طرفدار برای برنامه نویسی در صفحات وب تبدیل کرده است . در واقع امروزه کمتر صفحه وبی را می یابید که در آن از جاوااسکریپت استفاده نشده باشد.
فهرست مطالب موجود در این پایان نامه :
جاوااسکریپت چیست؟ – اصول اسکریپت نویسی در صفحات وب – اسکریپتها و برنامه ها – معرفی جاوااسکریپت – قابلیتهای جاوااسکریپت – جاوااسکریپت در مقابل جاوا – چگونه جاوااسکریپت در صفحات وب قرار میگیرد؟ – خلق یک اسکریپت – ابزار اسکریپت نویسی – آغاز خلق اسکریپت – بررسی قابلیتهای جاوااسکریپت – زیباتر کردن صفحات وب به کمک جاوااسکریپت – استفاده از نوار وضعیت – کاربابرنامه های اتصالی – برنامه های جاوااسکریپت چگونه کار میکنند – توابع درجاوااسکریپت – اشیاءدر جاوااسکریپت – جاوااسکریپت از سه نوع شیء پشتیبانی می کند – کنترل حوادث – مخفی کردن اسکریپتها از مرورگرهای قدیمی – استفاده از مقادیر و ذخیره سازی آن – انتخاب نام برای متغییرها – تعیین مقدار برای متغییر ها – انواع اساسی داده ها در جاوااسکریپت – انواع داده جاوااسکریپت – آرایه ها و رشته ها – خلق یک شیء String – بررسی و مقایسه متغییرها – تکرار دستورات باکمک حلقه ها – حلقه های For – حلقه هایWhile – حلقه های Dowhile – اشیاء درون ساخت مرورگر – اشیاء چیستند؟ – خلق اشیاء – خاصیتهای اشیاء و مقادیر – گرد کردن اعداد – خلق اعداد تصادفی – کار با تاریخها – مدل شیئی سند – درک مدل شیئی سند – دسترسی به تاریخچه مرورگر – خلق اشیاء اختصاصی – استفاده از اشیاء برای ساده کردن اسکریپتها – اختصاصی کردن اشیاء درون ساخت – پنجره ها و زیر صفحه ها – کنترل پنجره ها با استفاده از اشیاء – ایجاد وقفه های زمانی – استفاده از اشیاء جاوا اسکریپت برای کار با زیر صفحه ها – دریافت اطلاعات به کمک پرسشنامه ها – شیءfrom در جاوااسکریپت – ورودیهای متن – ورودیهای چند خطی متن – کار با متن در پرسشنامه ها – دکمه ها مربعهای گزینش – دکمه های رادیوئی – تصاویر گرافیکی و انیمیشن – استفاده از جاوااسکریپت برای کار با نقشه های تصویری – تصاویر دینامیک در جاوااسکریپت اسکریپتهای فرامرور گری – دریافت اطلاعات مرورگر – حل مشکل ناسازگاری مرورگرها – خلق یک صفحه چند منظوره – هدایت کاربران به صفحات وب – خلق یک صفحه چند منظوره – کار با شیوه نامه ها – تنظیم مکان متن – تغییر رنگ و تصاویر زمینه – کار با فوتنها – کنترل شیوه ها بکمک جاوااسکریپت – استفاده از لایه ها برای خلق صفحات دینامیک – لایه ها چگونه کار میکنند؟ – دو استاندارد برای خلق لایه ها – تعریف خواص لایه ها – استفاده از جاوااسکریپت برای توسعه یک سایت وب – استفاده از لیستهای بازشونده برای تسهیل هدایت کاربران – افزودن توضیحاتی در مورد پیوندها – استفاده از پیوندهای گرافیکی – نتیجه – خلاصه – فهرست منابع