پروژه حاضر در قالب ورد قابل ویرایش، در 225 صفحه آماده پرینت می باشد ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده زیره و زرشک دنیا هنوز در بازار جهانی جایگاه مشخص و روشنی ندارد و مجبور است به دلایلی از جمله تبلیغات منفی رقبا محصول خود را به کمتر از نصف قیمت جهانی به فروش رساند
مقدمهتحقیق برای افزایش صادرات غیرنفتی که در کشور ما امری الزامیاست. دراین مورد گرچه در مقاطعمختلف زمانی چه قبل و چه بعد از انقلاب تحقیقاتی انجام شده است اما اقدامات مؤثری آنچنانکه باید و شایدهنوز صورت نگرفته است. تجربه کشورهای موفق در امر توسعه اقتصادی نشان داده که تجارت خارجی نقشبسیار مهم و تعیین کنندهای در فرایند توسعه این کشورها ایفا کرده و به طور قطع میتوان گفت که هیچکشورتوسعه یافته و تازه صنعتی شدهای را نمیتوان یافت که بدو توسعه تجارت و تکیه بر صادرات خود به اینامر نایل شده باشد. الگوی توسعه متکی به صادرات امروزه تقریباً در میان اکثر کشورهای در حال توسعه بهصورت مدل غالبی درآمد است و از این رو مشاهده میکنیم که طی 1980 بسیاری از این کشورها بسویخصوصی سازی و کاهش دخالتهای دولت در اقتصاد، مقررات زدایی، آزادسازی تجاری، تلاش در جهتجلب اهتمام کردهاند.
فهرست مطالبفصل اول1-1 مقدمه 22-1 ضرورت و اهمیت مسئله 53-1 اهداف تحقیق 84- 1 فرضیات تحقیق 85-1 کاربردهای انجام تحقیق 96-1 پیشینه تحقیق 9تحقیقات انجام شده در زمینه بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی 9فصل اولبخش اول 171-2 مقدمه 172-2 تاریخچه 183-2 خصوصیات گیاهشناسی زیره سبز 181-3-2 ویژگیهای عمومی 182-3-2 ارقام زیره سبز 203-3-2 زیستگاه و پراکنش 201-4-2 مصارف خوراکی و ارزش غذایی 252-4-2 اهمیت دارویی 265-2 سایر کاربردهای زیره سبز 266-2 ویژگیها وروشهای کشت زیره سبز 271-6-2 کاشت 293-6-2 داشت 303-6-2 برداشت 317-2 آفات و امراض 328-2 خصوصیات زرشگ 339-2 تاریخچه زرشک 3410-2 خصوصیات گیاهشناسی و پراکنش جنس زرشک 351-10-2 ویژگیهای عمومی 352-10-2 گونههای زرشگ 353-10-2 زیستگاه و پراکنش 3811-2 مصارف خوراکی، ارزش غذایی و اهیمت دارویی زرشک 391-11-2 مصارف خوراکی و ارزش غذایی: 402-11-2 اهمیت دارویی 4012-2 سایر کابردهای زرشک: 4113-2 ویژگیها و روشهای پرورش زرشک بیدانه 421-13-2 کاشت و تکثیر 442-13-2 داشت 453-13-2 برداشت 4614-2 آفات و امراض زرشک 48بخش دوم 511-2 تعریف بازار 512-2 طبقه بندی بازارهای مختلف 511-2-2 طبقه بندی بازار بر اساس موضوع مبادلات: 512-2-2 بازارها بر اساس وضعیت مکانی: 523-2 تعریف بازاریابی 524-2 ابعاد مختلف بازاریابی 551-4-2 بازاری گرائی 562-4-2 بازار شناسی 563-4-2 بازاریابی 564-4-2 بازار رسانی 575-4-2 بازار گردی 576-4-2 بازار سنجی 577-4-2 بازار داری 588-4-2 بازار گرمی 589-4-2 بازار گردانی 585-2 عناصر قابل کنترل و موثر بر بازاریابی 596-2 تاریخچه بازاریابی 597-2 مفاهیم اساسی بازاریابی 628-2 عوامل موثر در بازاریابی 631-8-2 فروشندگان اولیه 632-8-2 واسطههای بازاریابی 641-2-8-2 دلالان 642-2-8-2 واحدهای توزیع فیزیکی 643-2-8-2 آژانسهای خدمات بازاریابی 654-2-8-2 واسطههای مالی 653-8-2 مشتریان 654-8-2 رقبا 665-8-2 جوامع 679-2 مفهوم جدید بازاریابی 6710-2 تئوریهای رفتار خریدار 681-10-2 تئوری اقتصاد خرد (Microevonmic theory) 682-10-2 تئوری روان شناسی (psychogical) 691-2-10-2 مراحل تصمیم گیری خریدار 691-1-2-10-2 شناخت اشکال 692-1-2-10-2 جستجو برای اطلاعات 703-1-2-10-2 ارزیابی کردن خط مشیهای مختلف (عمل تصمیم گیری) 7111-2 مفهوم بازاریابی محصولات کشاورزی 7212-2 اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی 7313-2 عملیات بازاریای 751-13-2 فعالیتهای مبادله ای 752-13-2 فعالیتهای فیزیکی 7614-2 سازمان بازاریابی 7815-2 فعالیتها و وظایف بازاریابی محصولات کشاورزی 801-15-2 جمع آوری اطلاعات 802-15-2 حمل و نقل 813-15-2 درجه بندی و استاندارد نمودن محصولات 824-15-2 بسته بندی و تبدیل محصولات 835-15-2 انبارداری 856-15-2 تبلیغات 857-15-2 اعتبار 858-15-2 قیمت گذاری 8616-2 شبکههای بازاریابی 871-16-2 خرده فروشان 872-16-2 عمده فروشان 873-16-2 سلف خران 884-16-2 میدان داران 885-16-2 سایر موارد 8817-2 اهداف بازاریابی محصولات کشاورزی 891-17-2 آنچه به عهده دولت میباشد 892-17-2 آنچه بر عهده تولید کننده میباشد 9018-2 نقش شرکتهای تعاونی در بازاریابی 9119-2 مسیر بازاریابی 9120-2 هزینههای بازاریابی 9221-2 حاشیه بازاریابی 9324-3- کارایی بازاریابی 9423-2 مدلهای حاشیه بازاریابی 961-23-2 الگوی مارک- آپ (Mark up Model) 962-23-2 الگوی حاشیه نسبی (Relative Model) 973-23-2 الگوی هزینه بازاریابی (Marketing Cost. Model) 974-23-2 الگوی انتظارات عقلایی (Ration Expectation Model) 9824-2 شفافیت بازار 9925-2 برخی مشکلات اساسی موجود در بازاریابی محصولات کشاورزی 99فصل سوم1-3 مقدمه 1032-3 روش تحقیق 1033-3 روش جمع آوری اطلاعات 1034-3 منابع اطلاعات ثانویه 1045-3 منابع اطلاعات اولیه 1056-3 جامعه آماری 1057-3 نمونه آماری 105فصل چهارم1-4- مقدمه 1082-4- اهمیت اقتصادی زیره 1081-2-4- کشورهای وارد کننده و صادر کننده زیره 1102-2-4- روند تولید و صادرات زیره 1103-4 مشخصات جامعه مورد بررسی و مشخصات تحقیق 1144-4 ویژگیهای نمونه مورد بررسی تولید کنندگان زیره 1151-4-4 ویژگیهای سنی 1152-4-4 سطح تحصیلات 1163-4-4 وضعیت مالکیت اراضی 1175-4 ویژگیهای نمونه مورد بررسی عمده فروشان زیره 1181-5-4 ویژگیهای سنی 1182-5-4 سطح تحصیلات 1191-6-4 ویژگیهای سنی 1202-6-4 سطح تحصیلات 1207-4 انواع بازارهای زیره 1211-7-4 بازار سر مزرعه 1222-7-4 بازار عمده فروشی 1243-7-4 بازار خرده فروشی 1268-4 سازمان بازاریابی زیره 1271-8-4 عمده فروشان 1282-8-4 خریدران محلی 1293-8-4 نمایندگان عمده فروش 1294-8-4 میدان داران 1305-8-4 دلالان 1306-8-4 خرده فروشان 1319-4 عملیات بازاریابی زیره 1311-9-4 حمل و نقل 1312-9-4 درجه بندی 1323-9-4 استاندارد 1331-3-9-4 مواد خارجی موجود در زیره 1332-3-9-4 ویژگیهای زیره استاندارد شده باید به شرح زیر باشد: 1344-9-4 بسته بندی 1345-9-4 اطلاعات زیر باید بر روی هر بسته یا بر چسب شود: 1355-9-4 انبارداری 13510-4 اعتبار 13511-4 مسیر بازاریابی زیره 1371-11-4 مسیرهای اصلی بازاریابی زیره 13812-4 قیمت گذاری 13813-4 حاشیه بازاریابی 13914-4 هزینه بازاریابی 14115- 4 سود بازاریابی 14416-4 ضریب هزینه بازاریابی 14517-4 ضایعات 14618-4 عدم کارایی بازاریابی 14719-4 شفافیت بازار 14820-4 ویژگیهای نمونه مورد بررسی تولید کنندگان زرشک 1491-20-4 ویژگیهای سنی 1492-20-4 سطح تحصیلات 1503-20-4 وضعیت مالکیت اراضی 15121-4 ویژگیهای نمونه مورد بررسی عمده فروشان زرشک 1521-21-4 ویژگیهای سنی 1522-21-4 سطح تحصیلات 15322-4 ویژگیهای نمونه مورد برری خرده فروشان زرشک 1531-22-4 ویژگیهای سنی 1532-22-4 سطح تحصیلات 15423-4 انواع بازارهای زرشک 1551-23-4 بازار سر مزرعه 1562-23-4 بازار خرده فروشی 15824-4 سازمان بازاریابی 1601-24-4 عمده فروشان 1602-24-4 خریداران محلی 1613-24-4 نمایندگان عمده فروش 1624-24-4 میدان داران 1625-24-4 دلالان 1636-24-4 خرده فروشان 16325-4 عملیات بازاریابی زرشک 1641-25-4 حمل و نقل 1642-25-4 درجه بندی 1643-25-4 استاندارد 1664-25-4 بسته بندی 1685-25-4 انبارداری 16826-4 اعتبار 16927-4 مسیر بازاریابی زرشک 17028-4 قیمت گذاری 17129-4 حاشیه بازاریابی 17230-4 هزینههای بازاریابی 17331-4 سود بازاریابی 17732-4 ضریب هزینه بازاریابی 17933-4 ضایعات 17934-4 عدم کارایی بازاریابی 18235-4 شفافیت بازار 18336-4 مشکلات بازاریابی و صادرات زیره و زرشک 184فصل پنجم1-5- مقدمه 1882-5 نتایج و بحث 1883-5 پیشنهادات جهت بهبود بازاریابی زیره و زرشک 198منابع 205