دولت، بازار و حد و مرزها و محدودههای عمل هر کدام، یکی از دلمشغولیهای همیشگی محافل آکادمیک و سیاستگذاری اقتصاد بوده است و هر زمان و تحت هر رویکردی، پاسخی متفاوت برای این دلمشغولی فراهم آمده است.
سوال های مطرح شده در ارتباط با مفهوم بازار:
-محلی برای انجام معاملات،-مجموعه شرایطی برای داد و ستد،-شکل دهنده سازوکارها و فرآیندهای معاملات ، -وجود محلی جغرافیایی برای انعقاد معاملات،-شرایط و بستری مرتبط با مقررات دستوری ناشی از یک نهاد مرکزی
و ...
چکیده :
تعریف مدیریت استراتژیک : هنر وعلم تدوین,اجرا و ارزیابی تصمیمات و شیوه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به اهداف بلند مدت خود دست یابد.مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را میدهد که به شیوهای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند. این شیوه مدیریت باعث میشود که سازمان دارای ابتکار عمل باشد و فعالیتهایش به گونهای درآید که اعمال نفوذ نماید (نه اینکه تنها در برابر کنشها، واکنش نشان دهد) و بدین گونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل درآورد…